14. července 2009 v 18:48
tak, ty jazyky budes pouzivat casteji a ucis sje o nekolik let dele -> bedes mit v nik mit oproti latine znatelne velky naskok. a i dyz treba numis plnynne mluvit v premyslet anglicky v nemecky, typuju, zbyss plne pokopi tak cca 60 - 70% anglickeo textu, cca 20% nemeckeo... a kolik % latinskeo? tak 2? znas par slov, ae nmas dstatecne romanske zaklady (ja nrikam, zbyk pokytil o moc vic, ae rok spanelstiny i esperanta bmi pomohl pokytit tak min. cca 5% textu)
tak sam sprce argumentoval tim, zti cteni poezie pride zabavnejsi nez rozhovory, tak ja myslim, zty rozhovory sou prece jen zabavnejsi, nrikam, jak sis cpatne vylozil, zmi de hlavne o t.
ok, ae zive jazyky ti budou uzitecne jak v prirodnik vedak, tak i v vsek ostatnik, zatimco latinu pouzijes na par veci, ae az sbudes tit koupit jahody s hranolky (btw fuj, jak te tnapadlo?
), tak ti k tomu npomuze. abyk nsel sam proti sobe - nic proti latine, juzitecna. ja sem jen poukazoval na jiny typ vyuky, kery smi jevi mnohem nudnejsi nez vyuka zivyk jazyku.
j, tak snad nam hned neda naky komplikovany text
n, dobre, mne o tprislovi neslo, viz. nize
treba na gjn, de uci moje mame smaji vybrat mezi latinou a deskriptivni geometrii. tim, zmame latinou povinnou, prikazime o moznost deskriptivni geometrie...
tak malo. vzhledem k tomu, zjtmrtvy jazyk bbyla 1/50 lidi (120 milionu) troku moc
hodne (dkonce byk rek vecina) ceskyk nazvu nic nznamena, jak muzes u latiny ocekavatvtak radikalni opak?
?!? do dava jmeno jnadrazen, nikoliv do zna! tjdost zasadni rozdil
podle me nni. teda nvm, esi sem spravne pokopil, cmyslis tim hlubsim smyslem, ae spousta nazvu sou slova z niceo nvykazejici, taze nmuzou nic definovat. a i dyby vykazeli, v mnoha pripadek tnni spravna definice