15. července 2009 v 10:09
tak v pripade, znbudes pravidelne jezdit dnemecka sbudes s nemcinou setkavat hlavne v pripade nemeckyk turistu.
ja u sebe nnosim zapalovac. a jiste byk mu odpovedel, sice nmam rad kuraky, ae zase nvidim duvod proc odmitnout pomoc turistovi kuli tomu zkouri...
tak esi nekoo obsah textu zajima, tak nni nudny, ae vecinu 14-letyk deti ty texty nzajimaj. predpokladam, zvecina nudna bude. dkovavali je ti, keri je povazovali za dobre, i behem tek 2000 let urcite existovali lide, kere ty texty nzajimali.
nrikam, zjvyznamnejsi, ae pro bezny zivot ti bude uzitecnejsi skopnost mluvit s turistou nez cist anticke spisy. (nhlede na t, zty spisy sou uz stejne prelozene...)
tak bavi - djiste miry. spis cpoviva v tom, dyz ji pisu. a tehdy sem spis obhajoval milosnou poezii pred holkami, kere ji odsuzovali, poezie nidy nbyla mym hlavnim zajmem a nidy nbude.
hee, rozhovor s turistou na ulici nni zabavny, cis spatne vylozil. ja sem rek, zdeleni rozhovoru na hodinak tvori 1 z njzabavnejsik povolenyk (pac npovolene - kecani nsouvisivi s vyukou - jzabavnejsi) slozek hodiny cizio jazyka.
tak dybykom meli o hodinu navic tak sme zase v nvyhode.
predpokladejme, zv obou tridak jpulka tek, cteji bbyt teology a pulka tek, cteji byt strojari. u nik steologove vyberou latinu a nbude jim vadit, zpridou o deskriptivu a strojari svyberou geometrii a zase jim nbede vadit absence latiny. na nas musi mit teologove latinu a sou radi, znmaj deskriptivu, ae (!) strojari musi mit taky latinu! taze sou strasne znvyhodneni a tu deskriptivu smusi ducit jinak, coz znamena, ztim ztrati vic casu, daji zbytecnou namahu na latinu a navic budou umet pro ne npotrebny jazyk.
proc n? agjgumnazium s vseobecnym zamerenim, tudiz budoucik strojaru tam ma byt statisticky stejne jako budoucik teologu.
n, pockej, z vet : "pes jtvor" a "tvor jpes" npoznas, csjc, pac 1 jpodmnozinou 2. a tv te df nmas